Bijbelleesrooster

Omdat ik van plan ben om dit jaar voor het eerst eens een bijbelleesrooster te gaan gebruiken heb ik even op internet gesnuffeld en tot mijn verrassing waren er veel roosters in omloop.

Als eerste kwam ik terecht op de site van de “English Standard Version Bible” waar diverse bijbelleesroosters zijn te downloaden. Onder andere de “M’Cheyne One-Year Reading Plan” leek mij wel handig. Hiermee lees je in één jaar 2x het Nieuwe Testament door en één keer het Oude Testament.

Op een andere site kwam ik een rooster tegen dat ruimte overlaat voor inhaaldagen. Vooral makkelijk als je even je bijbelrooster niet bij de hand hebt en vervolgens achterloopt of wanneer je om onvoorziene redenen niet op schema bent.

Ik kwam ook nog een bijbelrooster tegen dat in 3 jaar de bijbel doorleest omdat veel mensen het toch wel veel vinden om 3/4 hoofdstukken per dag te lezen.

Hieronder nog een aantal links (engels) naar diverse bijbelleesroosters

http://www.esv.org/biblereadingplans

http://www.hopeingod.org/biblereadingplan.aspx

http://www.bibleplan.org/

Miykayah

update: Ik  vond vandaag een post van een mede-biblioblogger die naar een site verwees waar ook veel bijbelleesroosters opstaan

Zie hier voor de roosters.

Dit bericht werd geplaatst in Bijbelstudie, Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Bijbelleesrooster

  1. Pingback: 10 hoofdstukken per dag « Miykayah

  2. Pingback: Stille tijd en Bijbellezen « Miykayah

  3. Pingback: Tolle Lege! – Bijbelleesroosters « Miykayah

Geef een reactie

