Geloof je dat nog?

Hoe kun je nu nog in het wonder geloven,
het wonder van God, Die de werelden schiep?
In ’t vuur van Zijn liefde, dat niemand kan doven,
in Christus, Die ons tot discipelen riep?

Hoe kun je geloven dat Hij met Zijn leven
jouw losprijs betaalde aan graf en aan dood,
dat God Hem tot Vorst van het licht heeft verheven
en dat Hij steeds bidt voor Zijn kind’ren in nood?

Hoe kun je geloven dat wie Hem verwachten
vervuld zullen worden met vuur van de Geest,
en dat Hij terugkomt met engelenmachten,
en dat Hij ons roept tot Zijn eeuwige feest?

Ik vind het vaak moeilijk, hierop te vertrouwen,
en tussen mijn hart en mijn mond ligt een kloof;
maar zalig zijn zij, die niet mochten aanschouwen
en toch leerden zeggen: ‘Ja Heer, ik geloof!’

Nel Benschop

De boodschap van dit gedicht lijkt me duidelijk. Wonderlijk is het geloof in God, maar het biedt uitkomst voor altijd.

Miykayah

Dit bericht werd geplaatst in gedichten en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

