Van de balk in de sloot vallen.

Het is vandaag openbaar geworden: Balkenende IV is gevallen. Was het nodig?

Balkenende zegt:

Als voorzitter van de ministerraad heb ik helaas moeten vaststellen dat een vruchtbaar pad ontbreekt waarlangs dit kabinet van CDA, PvdA en Christen Unie verder zou kunnen gaan.”

Ik heb drie punten:

Was het nodig: Naar mijn beperkte inzicht was het niet nodig dat dit kabinet gevallen is. Er zijn fouten gemaakt, cruciale fouten, maar waren die fouten genoeg om een kabinet te laten vallen als een baksteen.

Wat is er mis met de Tweede Kamer: Deze vraag is makkelijk te benantwoorden. Het simpele feit dat deze heren en dames in den Haag niet kunnen regeren. Schelden kunnen ze wel. Bas van der Vlies (SGP), zei dat hij zich er voor schaamde. Daar kan ik mee in stemmen. Waar zijn ze mee bezig? Regeren of is het gewoon kleuterpraat. Laten we het maar op het laatste houden, want anders heb ik geen hoop meer voor een volgend kabinet. Wat een stelletje kleuters.

Waar zijn we nu aan toe: Dat is de grote vraag. Laten we ons de volgende keer weer door een stelletje kleuters regeren of door een aantal capabele mensen. Mijn enige hoop is dat de SGP drie zetels zou krijgen in de komende verkiezingen. Dan zou er toch nog iets goed uit dit verhaal naar voren komen.

Conclusie: Ik schaam me diep voor de manier waarop Nederland geregeerd wordt. Drie keer achtereenvolgens valt het kabinet. Na drie keer ondergeduikeld te zijn van het balkje in de sloot vind ik het wel genoeg.

Miykayah

Dit bericht werd geplaatst in Nieuws, Politiek en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

