WK-zotheid(2)

Degenen die mijn eerdere frustaties gelezen hebben over het WK zullen toch nog wat moeten slikken.

Want ik ben het zat. Ik ben het spuugzat. Tijdens het schrijven van dit bericht is Nederland tegen Uruquay aan de gang. Net heb ik even de radio aangezet en tot mijn grote verbazing hoorde ik een geit… pardon… een verslaggever blaten. Wanneer ik zo iemand tegen kom in het dagelijks leven weet ik zeker dat ik zou denken dat hij of zij een tikkeltje overspannen was. Maar met het WK maakt dat niet uit. Heel Nederland zit dan op stress. Winnen, winnen en nog eens winnen.

Ik ben het zat, meer als zat. Het is waanzin, en waanzin ten top.

Ik zal kort even zeggen wat ik zat ben en ik zal duidelijk zijn.

1.     Ik ben het zat om aangekeken te worden als iemand die zot is omdat ik niet meedoe met deze gekte.

2.     Ik ben het zat om elke keer dat geschreeuw aan te horen wanneer er gescoord wordt (het maakt niet uit voor wie)

3.     Ik ben het zat om heel mijn rss-reader vol te hebben met berichten over het WK, ook van best wel snuggere jongens die zich gewoon bij hun eigen vakgebied moeten houden.

4.     Ik ben het zat dat de kleur oranje Nederland is op dit moment.

5.     Ik ben het zat dat mensen denken dat het leven stopt op het moment dat oranje aan het voetballen is.

6.     Ik ben het zat dat oranje de kleur is van het nationale elftal.

7.     Ik ben het zat dat mensen met tranen in hun ogen zitten te kijken als nederland wint (of verliest).

8.     Ik ben het zat dat miljarden worden uitgegeven en dat er voor de gewone mens in Zuid-Afrika niet veel beter wordt.

9.     Ik ben het zat dat mensen zeggen dat topsport een goede geldinbrenger is in Nederland, want dat is gewoon niet zo.

10. Ik ben het zat dat Nederland internationaal vertegenwoordigt wordt door voetbal (kom op: We kunnen toch wel meer?).

11. Ik ben het zat dat ik vrij moet nemen omdat er ’s middags gevoetbalt moet worden.

12. Ik ben het zat dat ik geen nieuwszender kan luisteren zonder geblaat van overspannen verslaggevers.

13. Ik ben het zat omdat sport geen sport meer is, maar een spel waar scoren telt en de rest niet.

14. Ik ben de oranje hoedjes zat (het is geen koningingendag).

15. Ik ben de vuzuvela’s nog meer dan zat (als ik doof wil worden doe ik dat zelf wel).

16. En de belangrijkste: Ik ben de ‘godenzonen’ zoals ze genoemd worden meer als zat. God zij de eer en niet de mens.

Een vriendelijke groet,

Miykayah


Dit bericht werd geplaatst in opinie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op WK-zotheid(2)

  1. Pingback: Ds. M.A. Kempeneers over het WK « Miykayah

Geef een reactie

