Bloggen niet meer hip

Net terwijl ik dacht, dat ik toch maar eens leven moest inblazen in mijn blog, schrijft de Volkskrant dat bloggen niet meer hip is. De stichting ‘Dutch Bloggies’ stopt daarom ook na 10 jaar met de ‘blog-Oscars’ 

“Het  momentum is verschoven na sociale media. Het is veel hipper om het daar over te hebben”.

Het kan dan wel hip zijn, maar met bloggen kan je toch verder uitwijden over bepaalde onderwerpen. Ik geloof er dan niet in de social networking sites het bloggen zullen vervangen. Het bloggen is een uniek medium, waar sociale netwerksites misschien een gedeelte van kunnen overnemen, maar het zal niet verdwijnen.

Ik zie sociale netwerken ook als een waardevolle uitbreiding op de manier van bloggen. Door gebruikers kan dan heel makkelijk aangegeven worden wat ze leuk vinden, vervolgens weten al hun vrienden wat er leuk is. Het kan potentieel een ‘bezoekerskanon’ zijn. Echter, ik moet eerlijk bekennen dat  sociale netwerksites en twitter niet gebruik als verlengstuk van mijn blog. Feitelijk gebruik ik ze helemaal niet, maar wie weet… In de toekomst zou het er nog een keer van kunnen komen.

Miykayah

Dit bericht werd geplaatst in Biblioblog, opinie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Bloggen niet meer hip

  1. JP zegt:

    Je hebt gelijk sociale netwerken zijn geen vervanging van een blog. Ga ik naar mijn eigen situatie kijken, dan zie ik dat mijn website de basis is, waarop de blog een populaire aanvulling is. Bezoekers die meer over een onderwerp op mijn blog willen weten gaan via de daar gepresenteerde links naar mijn website voor verder achtergrondinformatie. Twitter kan in deze situatie op zijn hoogst wijzen naar een blog artikel.

Geef een reactie

